Nem tudom, közületek ki volt a népszerű pesterzsébeti Duna parton a "parás stégen". A helyet akkor fedeztük fel, amikor Nynfus Tomiéktól a szabadba távoztunk, miután a rendőrség megzavarta a házi összejövetelt. Egyből az a stég jutott eszembe e videó láttán. Igaz, ez a kis "valami" nem olyan félelmetes és izgis, mint egy hiányos deszkázattal megáldott stég...
(innentől kezdve ne a saját szavaim következnek, hanem a wikipedia segítségét vettem igénybe. Ne feledjétek, ha bármi információra van szükségetek, használjátok bátran a wikipediát)
A rizsa
1901-ben vált világossá, hogy a munkásoknak, akik a vízerőművet telepítenek a Chorro és Gaitanejo vízeséshez, szükségük van egy átjáróra a két vízesés között, hogy gondoskodhassanak az utánpótlásról és figyelemmel követhessék és gondozhassák az alagutat. Az ösvény építése négy évig tartott, 1905-re fejeződött be.
1921-ben XIII. Alfonz király átvágott rajta a Conde del Guadalhorce védőgát felavatásának tiszteletére, ennek kapcsán kapta jelenleg is ismert nevét.
Az út helyenként leszakadt
Az út mostanra már több évnyi karbantartást nélkülözött, így kifejezetten kopott és veszélyes állapotba került. Egy méter széles (3 láb és 3 hüvelyk) és 100 méter (350 láb) hosszan halad a folyó felett. Szinte a teljes hosszon nincs kapaszkodó. A beton járófelület néhány darabja már megsemmisült, a megmaradt részeket az eredeti acél csőváz tartja a helyén. Karabinerrel rögzítve a modern acélkábel óv a lezuhanástól, de még így sem tud nagyobb súly megtartani. Többen meghaltak az elmúlt években, s miután 1999-ben és 2000-ben négyen is életüket vesztették[1], a helyi kormányzat lezárta a bejáratát. Ettől kezdve illegális áthaladni rajta. Mindemellett az ellenőrzése kifejezetten ritka és sok kalandvágyó turista még mindig megtalálja az ösvényhez vezető utat.
Néhány utazó az alagúton gyalogol át a vízerőműhöz, visszafele pedig az El Chorron sétál vissza. A legtöbb kapaszkodó omladozó állványzat sora ...??? és jól védett kémény a sziklafalon, hogy elérjük az Caminito del Rey-t. Egy kábel fut végig az út mentén, megoldást nyújtva azoknak, akik biztonságban akarják érezni magukat az ösvényen haladva. Bár a kábel stabilitása nem ismert. Okos dolog lenne teret hagyni (legalább 10 métert) az utazók közt. Így, ha egy szakasz letörik, a kábelnek csak egy ember súlyát kell megtartania.
Andalúzia helyi kormányzata 2006-ban közel 7 millió eurót különített el[2] tervezett felújítására.
A lényeg
(1:30-nál már azért majdnem olyan izgi, mint a jó öreg parás stég)